prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk

Profesor nadzwyczajny UTP

ul. Fordońska 430
pokój: 104
telefon: 52 340 88 75
e-mail: s.kaczmarczyk@utp.edu.pl

  • konsultacje w semestrze
    zimowym 2018/2019:

    Poniedziałek
    11:00-13:00

Wykształcenie

Wykształcenie wyższe – Uniwersytet Gdański 1973r

Problematyka badawcza

  • badania marketingowe
  • metodyka badań naukowych
  • jakościowe badania marketingowe,
  • marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem,
  • komunikacja marketingowa,
  • systemy wizualnej identyfikacji przedsiębiorstwa,
  • zastosowania badań marketingowych

Doświadczenie naukowe i zawodowe

  • 1973-1975 – praca w zawodzie handlowca w PHZ „Baltona” w Gdyni,
  • 1975-2000 – praca naukowo-badawcza i dydaktyczna na YG w Sopocie,
  • 1990-1991 – kierownik Zakładu Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego w Instytucie Handlu Zagraniczneglo UG,
  • 1990-1993 – zastępca ds naukowych Dyrektora Instytutu Handlu Zagranicznego UG,
  • 1990-2005 – dyrektor i wspólnik firmy badawczo-doradczej Instytut Usług Marketingowych „Eurotest” w Gdańsku,
  • 1997-2016 – praca naukowo-badawcza i dydaktyczna na UMK w Toruniu,
  • 1998-2016 – kierownik Katedry Marketingu i Handlu na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu,
  • 1989-1996 – doradca i szkoleniowiec w Ośrodku Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku,
  • 1994-2016 – praca (głównie edukacyjna) z przerwami na kliku uczelniach publicznych i prywatnych, w tym Akademia Morska w Gdyni, Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Szkoła Wyższa im. B. Jańskiego w Warszawie, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku,

Publikacje pracownika

A) Książki

  • 1) Badania marketingowe. Metody i techniki, wyd. 3, PWE, Warszawa 2002,
  • 2) Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie      przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007,
  • 3) Marketing w przedsiębiorstwie. Ujęcie zarzadcze i systemowe z przykładami, ODDK,      Gdańsk  2008 (współautor R.Pałgan),
  • 4) Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, wyd.4, PWE, Warszawa 2014.

B) Współatorstwo książek (wybrane)

  • 1) Metody badania skuteczności i efektywności reklamy, [w:] Komunikacja marketetingowa, red. M.Rydel, ODDK, Gdańsk 2001,
  • 2) Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem, [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, red. K.Andruszkiewicz, TNOiK, Toruń 2011,
  • 3) Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, tom 1, raport z badania, red. S.Kaczmarczyk, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2002, (redakcja i współautorstwo),
  • 4) Przedmiot badań naukowych w dyscyplinie „nauka o marketingu”, [w:] Marketing w realiach współczesnego rynku. Strategie i działania marketingowe, red. S.Figiel, PWE, Warszawa 2010,
  • 5) Wielkie zbiory danych w badaniach marketingowych, [w:] Metody badań marketingowych.
  • Modelowanie, technologia, wizualizacja, red. A.Grześkowiak i inni, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2016.

C) Ważniejsze artykuły naukowe

  • 1) Zarys metodyki prac doktorskich i habilitacyjnych, „Pieniądze i Więź”, nr1, wiosna 2006,
  • 2) Nowe instrumenty w działaniach marketingowych, „Handel Wewnętrzny”, październik 2006,
  • 3) Produkty marketingowe jako wynik pracy specjalistów ds. marketingu, „Handel Wewnętrzny”, czerwiec  2009,
  • 4) Kształtowanie produktu w polskich przedsiębiorstwach, „Handel Wewnętrzny”, wrzesień-październik 2011,
  • 5) Kryteria podziału badań marketingowych na ilościowe i jakościowe, „Handel Wewnętrzny”, styczeń-luty 2014,
  • 6) Marketing in Polish Enterprises – Mazowieckie Voivodship and Beyond, „Annals of Marketing Management & Economics”, Warsaw University of Life Sciences – SGGW, vol. 1, no 2, 2015,
  • 7) System nowego marketingu w świetle krytyki jego podstawowego paradygmatu, „Handel Wewnętrzny”, wrzesień-październik 2016,
  • 8) Wstępne etapy badań marek towarowych produktów regionalnych, ‚Marketing i Rynek”, nr 10/2017.