Profil wydziału

Profil naukowy Wydziału Zarządzania jest wynikową powołanej struktury organizacyjnej, wymogami jakości procesu dydaktycznego oraz indywidualnych zainteresowań naukowych pracowników. Do głównych tematów realizowanych w ramach badań na WZ należą:

  1. Podstawowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem
    • współczesne koncepcje zarządzania,
    • strategie marketingowe przedsiębiorstw w szczególności na rynku dóbr i usług industrialnych,
    • dynamiczny model kształtowania strategii uwzględniający wrażliwość rynku,
    • system controllingu i rachunkowość zarządcza,
    • zagadnienia konkurencyjności przedsiębiorstw,
    • przewagi konkurencyjne – klasyfikacja, obszary i sposoby ich kształtowania,
    • poszukiwanie modelu firmy XXI wieku,
    • współczesny marketing, zarządzanie relacjami z uczestnikami rynku,
    • współczesne systemy logistyczne,
    • innowacje a zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem,
    • zagadnienie dojrzałości innowacyjnej i sposoby jej budowania,
    • przedsiębiorstwo jako element systemu edukacyjnego współczesnego społeczeństwa.
  2. Procesy informacyjno-decyzyjne małych i średnich przedsiębiorstw w zarządzaniu klientami
    • selekcjonowanie informacji najważniejszych z punktu widzenia zarządzania relacjami z klientami na podstawie doświadczeń pracowników „pierwszej linii” marketingu firmy.
    • wykorzystanie merytorycznych treści specjalizowanych portali internetowych do obniżania kosztów działalności małych i średnich przedsiębiorstw ,
    • doskonalenie procesów planowania strategicznego w oparciu o dostęp do pełniejszej informacji o konkurencyjnych wyrobach i usługach oraz analizę wiedzy o innowacjach w unijnych i krajowych bazach danych.
    • usprawnianie kanałów informacyjnych zapewniających przepływy danych pomiędzy przedsiębiorstwami dla wzmocnienia ich konkurencyjności
    • optymalizacja zasobów oraz kształtu oferty marketingowej, pogłębiona segmentacja i hipersegmentacja.
    • poszukiwanie sposobów wzmacniania firm sektora MŚP dla ułatwienia im penetracji rynków zagranicznych poprzez poszerzenie dostępu do informacji.
  3. Rozwój cywilizacji Polski w Unii europejskiej na tle przemian współczesnego świata
  4. Ekonomiczne, społeczne i ekologiczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw gospodarki żywnościowej
    • aspekty koncentracji zarządzania przedsiębiorstwami na przykładzie przedsiębiorstw mleczarskich
    • organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwach
    • znaczenie marki jako narzędzia komunikacji z otoczeniem
    • produkt ekologiczny oraz możliwości jego kształtowania w procesie marketingu ekologicznego.
  5. Zastosowanie portali internetowych dla potrzeb planowania i zarządzania marketingowego sektora MSP
    • zastosowanie narzędzi klasy business intelligence (BI) dla wspomagania procesu podejmowania decyzji strategicznych,
    • idea sieci migrujących w powiązaniu z e-handlem i e-logistyką,
    • metodyka obiektywizacji oceny sytuacji przedsiębiorstw w przekroju obiektowym,
    • badania rozwoju zastosowań technologii informacyjnej regionu w aspekcie potrzeb gospodarki opartej na wiedzy.
  6. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw
    • identyfikacja zasobów przedsiębiorstwa kreujących instrumenty konkurowania,
    • model zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie,
    • charakterystyka sfery zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie jako kluczowego zasobu niematerialnego decydującego o przewadze konkurencyjnej,
    • identyfikacja i ocena uwarunkowań finansowania inwestycji w zależności od rozmiarów przedsiębiorstwa,
    • ocena swobody finansowej jako czynnika wpływającego na rozwój przedsiębiorstwa,
    • identyfikacja czynników determinujących pozyskiwanie środków EFS (Europejskiego Funduszu Społecznego).
  7. Makro i mikroekonomiczne problemy rozwoju regionalnego
    • procesy rozwoju gospodarczego Polski na tle innych krajów UE;
    • uwarunkowania strukturalne, w tym sektorowe i przestrzenne, rozwoju gospodarczego;
    • procesy konwergencji i dywergencji ekonomicznej (w ujęciu międzynarodowym oraz regionalnym i lokalnym);
    • obszary rozwijające się i opóźnione w rozwoju w Polsce;
    • czynniki rozwoju gospodarczego ze szczególnym uwzględnieniem zasobów niematerialnych, w tym kapitału ludzkiego i społecznego;
    • powiązania sieciowe w rozwoju przedsiębiorczości i koncepcje terytorialnej organizacji działalności gospodarczej.
  8. Problematyka podatkowa, w tym:
    • Wpływ podatków lokalnych na rozwój ekonomiczny i gospodarczy gmin,
    • Korzyści podatkowe przedsiębiorstw działających w specjalnej strefie ekonomicznej (gminnej).
    • Jawność źródeł dochodów przedsiębiorstw a stopa podatkowa
    • Oazy i raje podatkowe, Przestępczość podatkowa.
    • Struktura obciążeń podatkowych przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnej strefie ekonomicznej.
  9. Ponadto
    • Zasady, metody i narzędzia zarządzania jakością,
    • Problemy i metody badania satysfakcji i lojalności klientów przedsiębiorstw usługowych.
    • Internet jako narzędzie wspierania przedsiębiorczości.
    • Stan i perspektywy rozwoju rynku usług telefonii komórkowej.
Podziel się linkiem

 

2017-05-29Plakat-www

2017-05-29Rejestracja-wolontariuszy

Dziekanat

ul. Fordońska 430
85-790 Bydgoszcz
telefon: +48 52 340 82 28
tel/fax: +48 52 340 82 18
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.